Opakowania rozdmuchowe powstają w efekcie tzw. formowania wtryskowego. Jest to metoda pozwalająca na produkcję różnych typów opakowań m.in. do branży kosmetycznej, farmaceutycznej i chemicznej. Czym charakteryzuje się ta technologia i jakie są główne zalety powstałych w ten sposób produktów?
Na czym polega formowanie wtryskowe?
Metoda ta polega na wtryskiwaniu do specjalnych form plastycznego tworzywa, które później zastyga, przyjmując tym samym oczekiwany kształt. Wpompowywany surowiec najczęściej dostępny jest w formie granulatu i wtłacza się go dzięki narzędziom zwanym wtryskarkami. Niezbędne są także formy rozdmuchowe w pożądanych kształtach, które są zazwyczaj wykonywane ze stopów aluminium i domieszek stalowych oraz ze stali szlachetnych odpornych na korodowanie.
Jakie opakowania można wyprodukować dzięki metodzie wtryskowej?
Opakowania rozdmuchowe mogą znacząco się od siebie różnić, dlatego ich ostateczny kształt uzależniony jest od indywidualnego projektu dostarczonego przez klienta. Zazwyczaj są to pudełka do przemysłu spożywczego, choć w naszej firmie produkujemy także opakowania rozdmuchowe na potrzeby przemysłu kosmetycznego i farmaceutycznego. Metodą formowania wtryskowego można uzyskać także bardzo popularne butelki PET, w których zakupujemy m.in. napoje.
Zalety opakowań rozdmuchowych
Metoda wtryskowa pozwala przede wszystkim na wykonanie nietuzinkowych kształtów, których uzyskanie innymi sposobami byłoby niemożliwe. Poza tą zaletą opakowania rozdmuchowe powstałe z tworzyw sztucznych mają atuty przynależne samym polimerom, cechują się więc wytrzymałością, wodoodpornością, a także lekkością. Ostatni atrybut ma szczególnie duże znaczenie w przypadku transportu, lekkie opakowania ograniczają bowiem ogólną pojedynczego produktu, przez co możliwa jest oszczędność paliw podczas dystrybucji artykułów do kolejnych ogniw sprzedażowych.
Opakowania rozdmuchowe powstają dzięki nowoczesnej metodzie formowania wtryskowego, która pozwala na wyprodukowanie zindywidualizowanych opakowań. Mogą one zawierać m.in. logo producenta lub jego nazwę, a także posiadach inne, wyróżniające cechy.